Vrtić u prirodi

Objavljeno Posted in ERASMUS +, Novosti

U sklopu dvogodišnjeg Erasmus + projekta ‘Učenje na otvorenom’ koji se provodi u podcentrima Nevičica i Josipovac Dječjeg vrtića Osijek realiziran je trodnevni izlet ‘Vrtić u prirodi’. Pet odgajateljica uz pratnju stručnog tima (pedagoginja i zdravstvene voditeljice) te djelatnika Crvenog križa iz Osijeka provele su s tridesetoro djece tri dana u Orahovici. Suradnja je to Dječjeg vrtića Osijek i osječkog Crvenog križa ostvarena kako bi djeci osigurali iskustveno učenje te ostvarili pun potencijal spoznaje i motorike na jednom mjestu.
Nezaboravna je ovo avantura za sve mališane uključene u program od kojih su se neki po prvi put hrabro odvojili od roditelja i svojih domova i time zakoračili na jednu od mnogih izazovnih stepenica u procesu odrastanja i osamostaljivanja.
Cilj ovog projekta upravo i jest poticanje dječje samostalnosti – u osnovnim dnevnim ritualima, donošenju odluka, suočavanju s emocijama, razvoj društveno prihvatljivih ponašanja, širenje spoznaje o prirodi kroz direktne izvore, kontakt sa prirodnom i društvenom okolinom, razvoj zdravih životnih navika kao i razvoj motoričkih vještina poput prirodnih oblika kretanja, savladavanja uspona i prirodnih prepreka, snalaženje u prostoru, razvoj propriocepcije kretanjem po različitim površinama i ono najvažnije – učenje kroz igru i zabavu.
U tu svrhu odgajateljski tim pripremio je cjelodnevni program primjenjujući, između ostalog i znanja stečena na edukacijskim mobilnostima u Finskoj. Djeca su od jutra sudjelovala u aktivnostima na otvorenom koje su započinjali razgibavanjem u prostoru ispred odmarališta u kojem su boravili, uz pjev ptica i pozdrav izlazećeg sunca, a potom su, uz stručno vodstvo djelatnika Crvenog križa i odgajateljica šumskim puteljcima pronalazili put do centra grada gdje su obišli lokalne znamenitosti poput lokomotive zvane Ćiro, vodenice, sjenice vile Ružice, te su čuli i dvije legende o nastanku Ružicagrada. Najdojmljivije su bile igre i aktivnosti u obližnjoj šumi gdje su istraživali floru, promatrali prirodne zakonitosti, doživljavali teren i okolinu različitim osjetilima – sluhom, njuhom i vidom. Posjetili su i orahovačko jezero na kojem im nije smetalo boraviti na njegovom (isušenom) dnu jer dječja mašta i kreativnost nemaju kraja pa su tako po njemu ronili, plivali, utrkivali se, promatrali kamenje koje su sortirali po nijansi, veličini, obliku…
Ovako poticajno okruženje posebno je značajno za sva razvojna područja i nemjerljivo je iskustvo u odnosu na učenje na daljinu – iz knjiga, medija i drugih izvora informacija.
Povratne informacije od roditelja iznimno su pozitivne i podržavajuće te se slažu s djecom i odgajateljicama da se ovaj vid učenja pokazao kao iznimno poticajan i uspješan.