Program za djecu s teškoćama u razvoju u Dječjem vrtiću Osijek organiziran je u podcentru:
- Kosjenka (Ul.K.P.Svačića 36a)
U odgojno-obrazovnu skupinu djece s posebnim programom u dječjem vrtiću uključuju se djeca s teškoćama kronološke dobi od 3 godine do polaska u osnovnu školu, kojima se vrsta i stupanj teškoće utvrđuje prema propisima iz područja socijalne skrbi.
Zbog specifičnosti potreba djece s teškoćama, u skupini su zaposlene medicinska sestra i odgojiteljica.
Sve aktivnosti prilagođene su mogućnostima, potrebama i interesu djeteta, s naglaskom na pružanje potpore u razvijanju i jačanju djetetovih potencijala.
Svrha cjelovitog rada s djecom s teškoćama je poticanje razvijanja sačuvanih sposobnosti i sprječavanje novih i težih poteškoća.
Napredak i uspjeh bilježimo u razvojnoj mapi svakog djeteta, koja je potkrijepljena djetetovim radovima i fotografijama kroz razne aktivnosti.
Ciljevi programa:
- stvaranje pozitivnog socio-emocionalnog okruženja odnosno odgojne sredine koja zadovoljava dječje potrebe;
- utvrđivanje specifičnih potreba djece s teškoćama, te zadovoljavanje istih na način individualnog pristupa u skladu s potrebama svakog djeteta;
- osnaživanje djeteta stjecanjem vještina potrebnih za svakodnevno funkcioniranje i osamostaljivanje
- pružanje potpore u savladavanju znanja i vještina sukladno djetetovoj dobi, sposobnostima i interesima;
- razvijanje samopouzdanja i samopoštovanja djeteta
- priprema djeteta za nastavak daljnjeg školovanja
Način rada:
- u svakodnevnom radu provodi se individualizirani odgojno obrazovni program kroz likovni, glazbeni, spoznajno istraživački, manipulativni, dramsko scenski i tjelesni izričaj, te razvoj kulturno higijenskih navika. Aktivnosti se provode kroz igru, pokret i glumu.
- svakodnevno provođenje jednog dijela vremena s djecom iz redovitih vrtićkih skupina u igri i ostalim zajedničkim aktivnostima kao što su kazališne i mađioničarske predstave, posjeti, proslave, izleti, priredbe, rođendani, maskenbali… pružamo svakom djetetu mogućnost razvoja i jačanja socijalnih vještina, kako bi što bolje funkcioniralo u socijalnom okruženju.
Suradnja s roditeljima:
Njegujemo partnerski odnos putem kojeg nastojimo ostvariti predviđene ciljeve i na taj način postići usklađenost postupaka kod kuće i u vrtiću.
- redoviti roditeljski sastanci
- individualni kontakti
- zajedničke radionice djece i roditelja vezane uz predstojećih blagdana
- mogućnost uključivanja roditelja prilikom različitih proslava, posjeta i izleta
- sudjelovanje u zajedničkom rada s odgojitelja na uređenju i oplemenjivanju unutarnjeg i vanjskog prostora
TAMO GDJE DRUGI VIDE TEŠKOĆE MI VIDIMO MOGUĆNOSTI!