Tri, četiri, sadi!

Objavljeno Posted in ERASMUS +, Mak

U mjesecu travnju srednja skupina DV Mak nastavlja s aktivnostima vezanim uz projekt Lets go green. Mali botaničari već bogati znanjem o vrtlarenju marljivo brinu, surađuju, otkrivaju zadovoljstvo uloženog i postignutog rada.

Ovaj mjesec posvetili smo se oformljavanju vanjskog vrta na terasi ispred sobe u kojem smo posadili začinsko bilje koje smo istraživali, kušali, napravili herbarij i „mirisnu igru“, a u sve aktivnosti uključili smo brojevne vrijednosti i pojam broja.

  • Izbroji – zalij

Svakodnevna aktivnost u kojoj prema dogovorenom rasporedu djeca špricaljkom za zalijevanje trebaju zaliti presadnice rajčice i paprike na način da svako dijete zalije 10 presadnica, a biljku pošprica 5 puta

  • Začinsko bilje

Tijekom tjedna djeca se upoznaju s novim nazivima biljaka: ružmarin, kadulja, bosiljak, menta, tmijan, a istraživanjem otkrivaju nove mirise, okuse, razlike u strukturi biljke… – separacijom razvrstavaju/uspoređuju.

  • Tri, Četri, Sadi !

Oformljavanje vanjskog vrta zahtjevalo je mjerenje prostora(brojanje stopa), mjerenje koliko biljaka stane u jednu posudu(dlanovima), koliko zemlje stane u jednu posudu (kantama), a kada smo sve pripremili u velike kamene posude djeca su istresla zemlju koju prvo usitnjavaju vrtnim alatom, dodaju kompost i presađuju biljke.

Vođenjem brige o krumpiru kojeg smo posadili u 11.mj djeca su uspjela uzgojiti krumpire te na oduševljenje svih, mogli smo ih ubrati i pojesti. Krumpire smo oprali, skuhali, a u vrtu ubrali začinsko bilje koje smo nožićem usitnili i pomiješali u maslac. Prebrojali smo krumpire, podijelili, pa su nožem prerezali svoj krumpir te imali zadatak prebrojati opet sve krumpire.

  • Herbarij

Rezanje, sortiranje začinskog bilja u novinski papir, pisanje naziva uz lijepljenje na karton

  • Mirisne čaše

Usitnjavanje začinskog bilja škaricama te odvajanje u čaše prema vrsti. Na dno čaše napisali smo početno slovo biljke koju su djeca stavila u čašu. Zadatak je da prema mirisu pokušaju pogodit koja je biljka unutra, a pomažu si s napisanim početnim slovom. Kada prepoznaju ime biljke, pronađu karticu s tim imenom te na magnetnoj ploči sastavljaju tu riječ, ime.

U nedostatku prostora za nove sadnice, zajedničkim snagama slažemo, mjerimo koliko sadnica stane na jednu policu te koliko nam polica treba za nove biljke.