Kao dio projektnih aktivnosti u sklopu Erasmus+ projekta Dječjeg vrtića Osijek u podcentru Sunčica započet je projekt
„ AT THE ZOO“ .
Povodom obilježavanja Svjetskog dana zaštite životinja, u suradnji sa Unikom-om, GPP-om ( prijevoz djece ) i roditeljima djeca mješovite skupine ranog učenja engleskoga jezika u prijepodnevnim satima posjetila su Zoološki vrt Osijek.
Cilj posjeta bio je upoznati se sa različitim vrstama divljih životinja, njihovim karakteristikama i posebnostima. Ujedno, utječemo i na podizanje svijesti o dobrobiti i zaštiti životinja i pozitivnih stavova prema životinjama i prirodi.
Djeca su uživala upoznavajući raznoliki životinjski svijet i u trenutku obilaska imali su mogućnost vidjeti veliki broj životinja koje su zatekli na vanjskim površinama svojih nastambi ( čuli su riku lava, ; vidjeli su kupanje medvjeda, njihanje majmuna , raspon sovinih krila…). Posjet je u potpunosti postigao efekt oduševljenja i fascinacije kod djece.
Na inicijativu roditelja i djece dogovoreno je i posvajanje životinje – žirafe ( brončani posvojitelji-mješovita skupina ranog učenja engleskog jezika ). Djeca su ponosno pozirala ispred nastambe žirafa i natpisa skupine posvojitelja.
Djeci je objašnjeno da „posvojena životinja“ i dalje ostaje u zoološkom vrtu ali da se posvajanjem i doniranim sredstvima obvezujemo brinuti za nju; te ćemo ju svakako doći ponovno posjetiti jednom proljetnom zgodom.
Interes djece produbio se i u našoj sobi dnevnog boravka kroz sljedeća dva tjedna gdje su djeca dodatno upoznavala, istraživala, klasificirala, oponašala kretanje i glasanje pojedinih životinja. Jačali su svoje digitalne kompetencije istražujući dokumentarne video priloge „Wild life“, koristeći se i digitalnim mikroskopom promatrali perje pauna i sove.
Bilježili su svoja zapažanja koja su prikazali na plakatu „Guess who?“
U likovnom centru djeca su crtala svoju „favourite animal“; oslikavali su razne uzorke životinjskog krzna na platnu ( pruge, šare-tigar, zebra, žirafa ). Posebno oduševljenje kod djece izazvala je aktivnost „Animals shadows“; razne životinjske figure položene na tamnu podlogu djeca posipavaju brašnom te uočavaju raznolike obrise-sjene.
U centru konstruiranja uz ponuđene figure raznih životinjskih likova i od ponuđenog neoblikovanog materijala – komadi drveta, kamenje, češeri , grančice, špaga, žica, drveni oblutci izgradili su životinjske nastambe i svoj Zoo vrt.
U centru početnog čitanja i pisanja kroz mnoštvo slikovnog materijala-fotografije, slikovnice, enciklopedije usvajaju nazive raznih životinjskih vrsta na engleskom jeziku.
Vokabular engleskoga jezika proširujemo i kroz glazbene sadržaje; pjesmicama sa zadanim pokretima i oponašanjem glasanja određenih životinjskih vrsta
„Walking in the jungle „, „Yes, I can“.
U centru manipulativnih igara djeca su modelirajući glinom izrazila svoje doživljaje.
Tijekom trajanja projektnih aktivnosti shvatili smo kako djeca lako razvijaju empatiju i razumijevanje što će oblikovati i njihove stavove kada odrastu.