Igra oblicima u mješovitoj jasličkoj skupini podcentra Maslačak

U ovoj pedagoškoj godini, u sklopu Erasmus+ projekta Dječjeg vrtića Osijek, podcentar Maslačak započinje s nizom različitih projektnih aktivnosti u svrhu ostvarivanja unapređenja rada u jasličkim skupinama.

Djeca mješovite jasličke skupine Mišići zanimanje za oblike pokazali su baratanjem i pokazivanjem na geometrijske oblike obješene na zidovima sobe dnevnog boravka, koji tako ponuđeni ispunjavaju svoju estetsko-pedagošku svrhu. Odgojiteljice prateći dječji interes sobu obogaćuju didaktičkim materijalima i organiziraju aktivnosti koje djeci omogućuju proširivanje spoznaja i iskustva o osnovnim matematičkim tj. geometrijskim oblicima.

Za uvodne jutarnje aktivnosti koristile su se lutke na štapu raznih oblika (kvadrat, trokut, krug, pravokutnik) koje su dramatizacijom i interakcijom sa djecom predstavili oblike djeci i s njima odradili jutarnji razgovor, pozdravljanje i prozivanje.

Djeca su vježbala finu motoriku prstiju i razvijali spoznaju baratanjem mekanim dijelovima slagalica koje po obliku i boji povezuju i stavljaju na pripadajuće mjesto u umetaljci, kao i ubacivanjem i povezivanjem obojenih komadića tjestenine sa okruglim rupama na kutiji. Djecu se poticalo na povezivanje oblika i iduće planirane teme-boja, okupljanjem i u obogaćenom centru lopti gdje su imala priliku postavljati lopte na oblike iste boje.

Želju za likovnim stvaralaštvom djeca su zadovoljila bojanjem ucrtanih oblika na papiru masnim i drvenim bojicama. Djeca su uživala u manipulativnoj i terapeutskoj aktivnosti baratanja i oblikovanja s prirodnim jestivim tijestom (plastelinom) u kojem su otiskivali oblike kako bi dobili mekane krugove, trokute i kvadrate od tijesta.

Vremenski uvjeti omogućili su da motoričke aktivnosti djeca provode u dvorištu dječjeg vrtića gdje su vježbali razne oblike kretanja skačući, hodajući i trčeći po ucrtanim geometrijskim likovima na pločniku.

Ostvarene aktivnosti potaknule su djecu na promišljanje, zaključivanje i pravilno baratanje različitim predmetima i oblicima. Na kraju tjedna djeca su uspješna u prepoznavanju i imenovanju osnovnih oblika. Spoznaje o oblicima često smo povezivali i s bojama, s ciljem povezivanja sadašnje i buduće planirane teme aktivnosti, a oblike zapažamo i koristimo i u budućim tjednima- igrom sa okruglim jesenskim plodovima: kestenima, lješnjacima, bundevama.

Skip to content