U starijoj jasličkoj skupini “Legići” vrtića Mak tijekom devetog i posebice desetog mjeseca provodili smo aktivnosti vezane za jesen i domaće životinje.
Cilj nam je bio da kroz neoblikovane i oblikovane materijale djeca tijekom aktivnosti spoznaju o jesenskim plodovima i domaćim životinjama, njihovoj prehrani i staništu. Tako smo tijekom ovih aktivnosti aktivno koristili kutije kao nastavak projekta iz prošle pedagoške godine. U ovim aktivnostima kutije smo koristili u izradi domaćih i šumskih životinja, kao kokošinjac i životinjska staja. Osim kutija u aktivnostima smo koristili raznovrsne materijale i organizirali aktivnosti kojima smo poticali razvoj tjelesnih, spoznajnih, sociemocionalnih i komunikacijskih vještina.
Aktivnosti koje smo proveli:
- Hranjenje šumskih životinja : od dvije manje kartonske kutije izrađena je vjeverica koju su djeca mogla hraniti žirevima i ostalim jesenskim plodovima
- Gladne životinje: Od kartonskih kutija oblikovane su krava, svinja i kokoška koje su bile postavljene u drvenu kutiju u kojoj se nalazila pšenica, trava i kukuruz te žlice s kojima su djeca mogu “hraniti” životinje
- Mala farma: Djeci je bila ponuđena kutija u kojoj su se nalazile figure domaćih životinja, oblikovana kartonska kutija u štalu za životinje te rasipni materijali s kojima su djeca mogu manipulirati i istraživati stanište domaćih životinja
- Kokošinjac: Od uspravne kutije u kojoj su zaljepljeni kartonski tuljci i slike kokoška napravljen je kokošinjac u kojemu je ponuđena košara s lopticama gdje su djeca mogla istraživati kosinu
- Istraživanje jesenskih plodova: djeci su bili ponuđeni razni jesenski plodovi koje su mogli istraživati u centru prirodnina
- Izvuci pero: Djeci su bile ponuđene tri cjediljke oblikovane na nalik kokoški te su kroz rupe cjediljka bila provučena pera koja su djeca mogla izvlačiti prstima ili pincetom
- Ovca vunu daje: Djeci su bila ponuđena dva kartona kojima je sredina izrezana u obliku ovce i popunjena sa ljepljivom folijom, jedan je karton imao zaljepljenu vatu na foliji gdje su djeca mogla “ošišati” ovcu, a drugi karton su mogli popuniti s ponuđenom vatom