Vidim, čujem, osjetim – važnost senzomotoričkih aktivnosti u djetetovom spoznavanju svijeta

                   U mlađoj vrtićkoj skupini „Ribice“ tijekom mjeseca veljače osmislili smo istraživački centar sa nizom senzomotoričkih igara i aktivnosti  kojima smo nastojali potaknuti razvoj osjetila kojima djeca spoznaju svijet oko sebe te aktivno sudjelovanje i istraživanje. Aktivnosti su bile usmjerene na igru koja uključuje fizičke aktivnosti, kreativno izražavanje i manipulaciju predmetima, čime se djeca potiču na korištenje svojih osjetila i motoričkih sposobnosti. Senzomotoričke aktivnosti također pružaju djeci priliku za razvoj socijalnih vještina. Igra u grupi, gdje djeca dijele materijale i surađuju u obavljanju zadataka, pomaže im u učenju važnosti komunikacije, dijeljenja i poštovanja pravila. Pokretnim igrama nastojali smo potaknuti razvoj koordinacije i ravnoteže. Korištenjem različitih materijala, kao što su plastelin, boje, pijesak, riža, kamenje, voda, zemlja, kora drveta, brašno  omogućili smo  djeci da kroz igru osjete i uoče zvučnosti, teksture, boje, oblike i količine čime se dodatno stimuliraju njihova osjetila i kreativnost.

                  Senzomotoričke aktivnosti od presudne su važnosti za cjelokupni razvoj djece u ranoj dobi. Djeca u dobi od 3 do 4 godine aktivni su istraživači svijeta oko sebe i uče kroz iskustvo. Osjetila (vid, sluh, dodir, miris i okus) igraju ključnu ulogu u spoznavanju i razumijevanju sebe i svijeta oko sebe.

Ena Javor/Slavica Jović

Aplikacija trenutno nije aktivna.

Skip to content