Započeo je novi ciklus radionica s darovitom djecom. Ove godine radionice se održavaju u podcentru Ivančica. Program rada s darovitom djecom je započeo 2021. godine te je verificiran od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Prije samog početka održavanja radionica, najprije se provela identifikacija potencijalno darovite djece u našim vrtićima, a zatim su se provodile različite aktivnosti s ciljem produbljivanja i širenja dječjih interesa i spoznaja. Nakon prvog sastanaka gdje su se djeca upoznala s voditeljicom radionica interes djece je krenuo u proučavanje fenomena iz područja fizike.
Na radionicama su se djeca upoznala s Arhimedovim zakonom poluge, kinetičkom energijom, Newtonovom kolijevkom, cirkularnom silom i sl. Kako bi potaknuli divergentno mišljenje i uočavanje određenih pojava, djeca su prije svojeg istraživanja prvo zapisivala svoje pretpostavke na check liste te nakon provedenog istraživanja i testiranja svojih hipoteza zapisivala svoje rezultate. Bilježenjem rezultata djeca su uspoređivala svoje pretpostavke i uočavala određene zakonitosti, te su tako dolazili do određenih zaključaka, primjerice utječe li oblik čaše na prijenos centrifugalne sile, ili ima li masa utjecaj na prijenos kinetičke energije, ovisi li daljina prijeđenog objekta o položaju gumice na katapultu, kako dva predmeta različite mase možemo postaviti u ravnotežu i sl.
Zadaci koji su postavljeni djeci su također u skladu s NKRPOO-om 2015. te je velik naglasak na razvoju kompetencija.
Također je veliki naglasak na timskom radu te su često djeca podijeljena u ekipe kako bi zajedno dolazili do kreativnih rješenja i razvijali komunikaciju i vještine rada u grupi.
Djeca su također poticana da određene zadatke reproduciraju kod kuće te su tako djeca samostalno izrađivala katapulte i testirali hipoteze centrifugalne sile.
Djeca su pokazala visok interes za „hands on“ aktivnosti gdje su aktivno sudjelovali u istraživanu prijenosa energije iz potencijalne energije u kinetičku.
Tanja Dumenčić mag.praesc.educ.










