Tjedan smo započeli posjetom Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Osijek, gdje su djeca starije A skupine imale priliku sudjelovati na radionici “Jesenska tvornica mašte”. Djeca su sa zanimanjem promatrala okoliš, a na likovnoj radionici su imala priliku ukrasiti bundevu- mali prsti su kidali kolaž papir koji su zatim ljepili. Upoznali su maskotu i veseli se vratili u vrtić.
Zatim smo aktivnosti nastavili u jesenskom tonu, uz različite poticaje u kojima je naglasak na upoznavanju prirode i očuvanju iste. Sudjelovanjem u Erasmus+ projektu, djeci je omogućen materijalni kontekst u kojemu se ekološka svijest razvija (između ostaloga) korištenjem prirodnog i neoblikovanog materijala te upoznavanjem svoje lokalne zajednice.
Manipuliranje i korištenje prirodnina (kesten, žir, kukuruz, grančice…) nudi raznovrsne mogućnosti za iskustveno učenje. Tako su djeca razvijala predmatematičke vještine igrom “Gljivo, ne ljuti se” za koju su sami bojali drvene figurice. Ranu pismenost razvijali su kroz različite forme koje su zatim prekrivali (zrnima kukuruza i pisanjem u pijesku) i smišljali nove. Likovno stvaralaštvo je bilo usmjereno na svladavanje novih tehnika oblikovanja:
-Mokro filcanje vune kojima su izrađivali šarene žireve
-Izrada čarobnih štapića motanjem vunice, rezanjem ostataka kolaža i ukrašavanjem raznobojnim lišćem (korištenje “otpadnog” materijala)
Tjelesnoj aktivnosti ubacivanja kestenja u koš i zapisivanja bodova (1-5) na listu su se svakodnevno vraćali i bilježili vlastiti napredak iz dana u dan.
Boravak na dvorištu smo iskoristili za grabljanje lišća I ubacivanjem u komposter, pripremama za iduću sezonu vrtlarenja.
Tjedan smo završili posjetom Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića i predstavom “Palačinka, pjesmuljak, puž, put i patuljak” koja govori o prihvaćanju različitosti i pomaganju usamljenom prijatelju.
Zadaće:
– Razvijati preciznost pokreta bacanjem kestenja u koš i upisivanjem bodova
– Razvijati finu motoriku šake manipuliranjem vunicom i sitnim listićima
– Stjecanje iskustva i spoznaja o svojoj društvenoj sredini posjetama FOZOOS i Dječjem kazalištu
– Razvijati taktilnu i vizualnu percepciju likovnim stvaralaštvom
– Razvijati vještinu svladavanja različitih tehnika oblikovanja