Dječji vrtić „Mak“ je tijekom prošlog Erasmus + projekta opremljen novim ICT tehnologijama koje se koriste u učenju od najranije dobi. Potaknuti promjenama u prirodi tijekom jeseni i promatrajući lišće u dvorištu našeg vrtića djeca su prikupila lišće različitih boja. Kao poticaj za istraživanje i učenje strukture lišća u različitim fazama mijenjanja boje djeca su promatrala prikupljeno lišće koristeći novu ICT tehnologiju Digital viewer (Easyscope). Samostalno su fotografirali uvećane žilice i sami uspoređivali boje i vrstu lista. Uočavaju pore koje su potrebne za fotosintezu na zelenim listovima, dok ih na žutim i smeđim nema. Isto tako uočavaju razliku prednje i stražnje strane lista. Fotografije uvećanog promatranog lišća izradili smo i koristili za likovni poticaj crtanja žilica crnim flomasterom i boje odabranog lista vodenim bojama. Zatim smo izradili plakat s pravim promatranim lišćem (zeleni, zeleno-žuti, žuti smeđi ), fotografijama koje su djeca uslikala i njihovim likovnim radom. Plakati su izloženi u SDB i djeci su dostupni za uspoređivanje strukture žilica i mijenjanje boje lišća u jesen od zelene, preko žute do smeđe. Likovne aktivnosti prenijeli smo i na dvorište vrtića gdje su djeca crtala strukturu lista kredom koristeći predloške listova koji se nalaze na muralima u dvorištu vrtića. Promatramo šarenilo boja lišća na našim stablima u dvorištu vrtića i oslikavamo ga temperom po prozirnoj foliji. Za vježbanje fine motorike i uočavanje različitih oblika lišća u sobi su ponuđeni plastificirani podlošci obrisa listova i plastelin, senzorička kutija za manipulaciju i istraživanje prirodnina (kestenje, lišće, grančice, kukuruz, žirovi, lopatice, grabilice, posudice, hvataljke ).
Aktivnosti s lišćem završavaju zajedničkim druženjem sa starijom skupinom Bubamare na dvorištu, gdje nas je kolegica Anamarija upoznala sa igrama padobranom. Učili smo kako sa svojim tijelom možemo prenositi energiju i stvarati vjetar, sporo i brzo hodati u krug. A završna igra bila je ples lišća.
[foogallery id=”39875″]