U protekloj godini jasličke skupine našeg vrtića provele su niz aktivnosti usmjerenih na odgoj
i obrazovanje za održivi razvoj. Cilj ovih aktivnosti bio je razvijanje svijesti kod djece o
važnosti očuvanja okoliša, kao i poticanje aktivnog sudjelovanja djece, odgojitelja i roditelja u
eko aktivnostima.
Jedna od ključnih aktivnosti bila je učenje djece kako pravilno razvrstavati otpad. Djeca su
kroz igru i praktične aktivnosti naučila razlikovati različite vrste otpada. Papir su odlagali na
posebno mjesto- papirko, a organski otpad odnosili smo u kompostere. Ove aktivnosti
provodile su se svakodnevno.
Odgojiteljice su se također uključile u eko aktivnosti izrađujući didaktičke materijale od
otpadnih materijala. Odgojiteljice su izrađivale igračke, puzzlee i druge edukativne igre koje
su se koristile u svakodnevnom radu s djecom. Roditelji su se također aktivno uključili u
projekt kroz sudjelovanje u radionicama s otpadnim materijalima. Sudjelovali su zajedno s
djecom, čime su dodatno jačali svijest o važnosti recikliranja i održivog razvoja. Ove
zajedničke aktivnosti pridonijele su jačanju veze između roditelja, djece i vrtića te su
potaknule suradnju.
Djeca su naučila što je sve potrebno za rast biljke. Kroz praktične aktivnosti i rad u malom
vrtnom kutku, djeca su sadila različite vrste cvijeća. Svako dijete je imalo priliku posaditi
svoju biljku, brinuti se o njoj i pratiti njezin rast. Nakon što su biljke narasle, djeca su ih
ponosno poklonila svojim roditeljima. Zajedno sa roditeljima, nastavili su brinuti o biljkama u
svojim domovima, čime su učvrstili znanja o važnosti brige za prirodu i okoliš.
Ove aktivnosti su pokazale kako i najmlađi članovi našeg društva mogu biti aktivni sudionici
u očuvanju okoliša. Uspjeh projekta dokazuje da je moguće i potrebno uključiti djecu u odgoj
i obrazovanje za održivi razvoj već od najranije dobi, te kako takve inicijative mogu rezultirati
pozitivnim promjenama u zajednici.