Prilikom jedne šetnje oko vrtića, djeca i odgojiteljice srednje skupine podcentra Mak ugledali su veliku hrpu nesortiranog smeća koje se nalazilo na pločniku. Neka su djeca pitala što je to, zašto se nalazi na tome mjestu dok su neki bili iznenađeni jer se “smeće” odlaže u kante i različite spremnike. Na povratku u vrtić razgovarali smo kako se smeće može pravilno odložiti i sortirati te kako nisu sve stvari za smeće već se mogu ponovno upotrijebiti. To nam je bio poticaj za nove aktivnosti. U suradnji s roditeljima, prikupljali smo različite otpadne i neoblikovane materijale koje smo koristili u svakodnevnim aktivnostima. Kartone i tuljke različitih oblika i dimenzija djeca su bojala i ukrašavala te izradila štapne lutke koje su poslužile za predstavu. Kombinacija čepova i tuljaka različitih veličina dječacima je bila poticaj za igru u centru gradnje te su isprobavali različite mogućnosti za gradnju omiljenih građevina, letjelica i slično. Također, koristeći različite kartone, čepove i tuljke izradili smo nekoliko stolno – didaktičkih aktivnosti u kojima su djeca rado sudjelovala. Slobodnim istraživanjem neoblikovanih i otpadnih materijala djeca su imala prilike obogatiti svoje znanje, razvijati finu motoriku šake i prstiju, razvijati maštu, kreativnost, preciznost.