Već godinama uočavamo u praktičnom radu s jasličkom djecom viši kognitivni razvoj od onoga što nam kazuje literatura. Tako i u razvoju dječjeg crteža koji prolazi kroz tri razvojne faze; ŠARANJE 1. – 3. godine živote, SIMBOLIČKO CRTANJE 3. – 6. godine života i FAZA EMOCIONALNOG REALIZMA 7. – 10. godine života.
U starijoj jasličkoj skupini PC Vedri dani odlučile smo dobiti pred shematsko crtanje. Već smo ga i prije uočile u crtežima vuka koji ih je fascinirao kroz teme, igre i priče.
Kroz temu „Hladno je, ptičice trebaju topli dom“ u periodu siječnja, pristupile smo intenzivnoj motivaciji i poticajima kroz aktivnosti kako bi dobile simbole onoga što je djeci poznato; ptičica, mrvica kruha, kućica za ptice… Od nasumičnih škrabotina po papiru koje su djeca imenovala da su to željeni simboli, dobile smo kružne, a zatim i složeni crtež s elementima oči, kljun, krila, mrvice…
To nam uvelike dokazuje da pozitivna praksa; motivacija i poticaj koje dijete dobiva u predškolskim ustanovama ima itekako vidljive rezultate u kognitivnom razvoju djece.
[foogallery id=”41681″]