Razvojna piramida

Mi smo odgojno-obrazovna skupina “Točkice” (mlađa jaslička skupina djece u dobi od 1 do 1,5 godine) iz Područnog centra Stribor te smo sudjelovale u natječaju izrade razvojne piramide u organizaciji Koho pedagogije i ponosimo se time. Naše odgojiteljice su Sara Brzović i Ana Juretić te smo zajedno s njima iskonstruirale našu razvojnu piramidu. Na dnu piramide, kao temelj i podrška našem razvoju, stavljamo naše odgojiteljice s kojima smo ostvarile sigurnu privrženost te koja nam svakodnevno daruju ljubav i odgovaraju na naše mnogobrojne potrebe i interese uvijek s osmijehom na licu. One se brinu i da su nam guze uvijek mirišljave i čiste te nam pronađu dude za utjehu kada se u sobi izgube. One su ovdje da nam naše bočice daju i pokazuju nam kako da mi same iz njih piti možemo. Kada smo gladne, pomažu nam i uče nas kako držati žlicu pravo i do usta kako zalogaji putuju lako. Kada nam izrade odgojiteljice poticaje razne, mi smo tada sretne jako i pravimo se važne. Pipamo, bacamo, osluškujemo, njušimo, istražujemo te nove zanimljive stvari što nam naše odgojiteljice često rade. Jako volimo listati slikovnice mnoge, a kada nam odgojiteljice čitaju i različite predmete pokazuju, mi pažljivo slušamo i stalno bismo još i još. Mi ni ne skužimo, a one nas ponekad uslikaju u igri i vrijedno nas prate te svoje bilješke u razvojne mape stave. Tako ćemo moći mi jednoga dana, s mamom i tatom, listati ih i prisjećati se vrtićkih razvojnih dana. Na vrhu piramide ide glazba, koja i najneraspoloženiju Točkicu dovede do sretnog stanja. Slušamo klasiku, dječje pjesme i rock, a svatko od nas ima najdraži izbor svoj!

Naša razvojna piramida (od dolje prema gore)

  1. Odgojiteljice kao sigurna privrženost, ljubav, odgovaranje na dječje potrebe i interese te njega i skrb.
  2. Fiziološke potrebe- previjanje, voda, hrana, utjeha (pelene, kreme, bočice, hrana)
  3. Poticaji- izrađeni na temelju praćenja dječjih interesa (ljepljivi okvir i papirići, djeca stavljaju papiriće na selotejp; ptica- djeca lijepe perje ptici, opipuju pera; multisenzorična kutija- opip, fina motorika, kukuruz u kutiji – slušanje zvuka, lovorov list- njuh, otvaraljke- vježbanje fine motorike i učenje novih pojmova itd.)
  4. Slikovnice- imenovanje novih stvari, razvoj govornih sposobnosti, brojalice itd.
  5. Razvojne mape -praćenje i dokumentiranje djece, radovi djece, partnerstvo s roditeljima (Točkica kod kuće, obiteljsko stablo itd.).
  6. Zvučnik- glazba, razvoj empatije, samopuzdanja, sigurnosti, veselja, govora, upoznavanja zvukova životinja itd.
Skip to content