U tjednu kada obilježavamo Dan planete Zemlje, djeca obje skupine podcentra „Vrapčić“ sudjelovala su u projektu Sunčev sustav. Cilj ovog projekta bio je proširiti dječje znanje o Zemlji i o drugim planetima Sunčevog sustava. Također djeca su se upoznala i s ostalim tijelima iz svemira, kao što su kometi, sateliti, zvijezde itd.
Iz ranijih dječjih razgovora, zamijetili smo veliki interes djece o toj temi te smo im pripremili aktivnosti na temu „Svemir i Sunčev sustav“ i obogatili prostor raznom slikovnom i pismenom literaturom.
Saznali smo (iako su već neki znali) da se u Sunčevom sustavu nalazi osam (8) planeta (Merkur, Venera, Zemlja, Mars, Jupiter, Saturn, Neptun, Uran). Djeca su s velikim interesom proučavala slikovnice i enciklopedije koje su pronašli u kutiću čitanja. Najviše ih je zaintrigirala „Crna rupa“, o kojoj su željeli znati više te su postavljali mnoštvo pitanja. Nakon što su dobili odgovore, likovno su se izrazili na tu temu. Čak i najmlađi su znali tko su astronauti i da se u svemir može putovati jedino raketom.
Najviše su ih dojmili planeti Zemlja i Jupiter zato jer imaju najviše boja. Primijetili su da Zemlja ima na sebi plavu i zelenu boju, ali da prevladava plava boja, što su odmah zaključili da se tu radi o vodi/moru te smo tako došli do zaključka da na Zemlji ima više mora od kopna.
Razgledavajući enciklopediju G.Z. je rekao „Sunce je najveće“, a D.H. uzdahnuo i rekao: „Kako je Zemlja mala.“ Na pitanje može li se doći na Sunce D.H. je rekao: „Da“, ali ga je G.Z. ispravio: „Ne izgorit ćemo“. U jednoj od enciklopedija je nalazile su se i slike dinosaura i kako su izumrli, a što je D.H. izjavio: Je l’ tako teta, bilo je puno prašine kad je meteor pao, pa su onda umrli?“ Saznali smo i da se planeti okreću oko Sunca i oko svoje osi i da je Sunce veće od svih planeta.
U Vrapčiću radimo timski, djeca iz obje skupine rade zajedničke projekte i teme, a tako i ovu, što se pokazalo iznimno korisnim i plodnim. Takvim radom razvija se suradnja između djece, stariji pomažu mlađima da dođu do cilja, aktivnosti je više i tako djeca brže napreduju ka zoni idućeg razvoja.