Projekt Život na polovima proveden je u mješovitoj vrtićkoj skupini s ciljem razvijanja ekološke svijesti kod djece te poticanja empatije prema životinjama čija su staništa ugrožena klimatskim promjenama. Kroz raznovrsne aktivnosti istraživali su prirodne fenomene, biljni i životinjski svijet polova te učili o važnosti očuvanja okoliša i staništa ovih osjetljivih područja.
Projekt je započeo upoznavanjem globusa, na kojem su djeca locirala Arktik i Antarktiku te promatrala specifičnosti tih krajeva. Gledanjem edukativnih videozapisa o istraživanjima Arktika, životu Eskima i gradnji iglua, djeca su naučila o kulturi i prilagodbi ljudi koji žive u ekstremnim uvjetima. Inspirirana viđenim, izrađivala su makete iglua od neoblikovanog materijala, čime su razvijala kreativnost, finu motoriku i strpljenje.
Poseban naglasak stavljen je na otkrivanje razlika između Arktika i Antarktike – primjerice, gdje žive polarni medvjedi, a gdje pingvini. Kroz promatranje enciklopedija, fotografija i modela polarnih životinja, djeca su istraživala kako te vrste preživljavaju u hladnim uvjetima, što ih ugrožava i kako izgledaju njihova staništa. Razgovarali smo o utjecaju globalnog zatopljenja na topljenje leda, ugroženost životinjskih vrsta i važnost zaštite prirode kako bi polarni medvjedi, pingvini, tuljani i druge životinje mogle preživjeti.
Djeca su crtala polarne motive ugljenom i kredom, istraživala i topila led te gradila iglu od komadića leda, što ih je dodatno potaknulo na promišljanje o topljenju leda i promjenama u prirodi.
Projekt Život na polovima omogućio je djeci da na zanimljiv i interaktivan način upoznaju jedan poseban dio našeg planeta, dok su istovremeno razvijala niz socijalnih, kognitivnih i motoričkih vještina. Kroz igru i učenje usvojili su vrijedna znanja i razvili osjetljivost prema okolišu, što će ih motivirati za daljnje promišljanje o važnosti zaštite prirode.
Marica Balat i Anita Šimić




