U odgojnoj skupini „Žabice“ u vrtiću Mak rujan je obilovao kreativnim aktivnostima u duhu jeseni. Jesensko doba donosi pregršt prilika za istraživanje prirode i otkrivanje njezinih darova. Odlučili smo iskoristiti bogatstvo jeseni i u svakodnevne aktivnosti uključiti prirodne materijale poput žireva, kestenja, češera, kukuruza i lišća. Prikupljanje materijala proveli smo u suradnji s djecom i roditeljima. Svako dijete od kuće je donijelo nekoliko jesenskih plodova koje je pronašlo i nekoliko namirnica iz svog domaćinstva poput palente, griza, leće, brašna i slično. Igra s prirodnim materijalima djeci je pružila priliku za razvoj kognitivnih vještina, koncentracije i mašte. Manipulacija materijalima poput brašna ili leće potiče razvoj fine motorike, dok osjetilne igre pomažu razvijanju taktilne percepcije. Jesenski plodovi poput kestenja, žireva lišća i kamenja uvode djecu u svijet prirode pomažući im da prepoznaju godišnja doba i prirodne promjene koji ih okružuju. Aktivnost senzorne kutije idealne su za poticanje osjetila dodirom a djeca uče prepoznati teksture i maštovitost kroz igru. U svaku kutiju stavili smo različit materijal koji su djeca mogla opipati i istraživati te raznim alatima poput posudica i žlica manipulirati materijalima. Kroz igru s prirodnim materijalima djeca imaju priliku razvijati osjetila istražujući različite teksture oblike i veličine. Jačaju motoričke vještine kroz manipulaciju predmetima te slaganje i sortiranje. Kroz aktivnost sortiranja i brojanja plodova djeca su slagala plodove prema vrsti, veličini i boji što im je potaknulo razvoj pažnje i sposobnost za uspoređivanje. U igri „kuhanja“ s prirodnim materijalima, djeca su koristila posudice, kuhaće i druge kuhinjske alate kako bi „kuhala“ razne jesenske recepte, miješajući žireve,kestenje, lišće u zamišljenim receptima. Ovom aktivnosti razvijali su svoju simboličku igru i kreativnost. Kroz gradnju. tornjeva i piramida od kamenčića, kestenja i drugih čvrstih plodova, djeca su razvijala svoje prostorne vještine i i koordinaciju pokreta. Pokušavajući složiti što viši toranj ili što stabilniju konstrukciju susretala su se s osnovom ravnoteže i stabilnosti. Glazbene aktivnosti poput usvajanja novih pjesmica kao što su „Tiho tiho pada“, „Stari medo šetao“ i „Ide jesen“ poticali smo pamćenje, osjećaj za ritam, rimu, melodiju i pokrete. Poticali smo razvoj govora rječnika i kreativnosti. Jesen donosi ugodne temperature, predivne boje i mogućnosti za istraživanje prirode stoga smo puno vremena boravili na otvorenom. Igre i aktivnosti na otvorenom pružile su nam priliku za prirodno učenje kroz istraživanje, promatranje i isprobavanje. Hodanje po različitim terenima, skupljanje lišća, kestenja ili češera djeci su omogućili poticanje razvijanja motoričkih veština i ravnoteže. Igra prirodnim materijalima, jesenskim plodovima predstavali su važan dio svakodnevnih aktivnosti. Ovakve igre nude brojne mogućnosti za učenje istraživanje i razvoj djece a pritom su i zabavne te puna iznenađenja. Svaki novi materijal i plod donosi sa sobom novo iskustvo. Veselimo se svakom novom otkriću zajedno s našim malim istraživačima!