Uspješno završen Erasmus+ tečaj o digitalnim alatima i kreativnom poučavanju, u Grčkoj

U sklopu Erasmus+ programa stručnog usavršavanja, voditeljica radionica za darovitu djecu Tanja Dumenčić, mag.praesc.educ., sudjelovala je na međunarodnom obrazovnom tečaju “STEM vs STEAM vs STREAM in Classroom – Artificial Intelligence (AI) – Multiple Intelligences – Gamification – AR – VR – Flipping Classrooms – CLIL”. Tečaj se održao u Ateni, u Grčkoj, od 26. travnja do 3. svibnja 2025. godine, a okupio je odgojno-obrazovne djelatnike iz različitih europskih zemalja s ciljem unaprjeđenja suvremenih obrazovnih pristupa kroz Erasmus+ mobilnost.

Sudjelovanjem u ovom programu, Tanja Dumenčić je imala priliku dodatno osnažiti svoje kompetencije u radu s darovitom djecom kroz inovativne metode poučavanja koje uključuju primjenu umjetne inteligencije, proširene i virtualne stvarnosti, gamifikacije te integracije više inteligencija i CLIL pristupa. Ovo vrijedno iskustvo doprinosi razvoju kvalitete obrazovanja i međunarodne suradnje u sklopu Erasmus+ inicijativa.

Ciljevi tečaja:

·  Osmisliti i provesti zanimljive STEM/STEAM/STREAM lekcije koje povezuju učenje s stvarnim životom i potiču znatiželju učenika.

·  Iskoristiti alate umjetne inteligencije (AI) za personalizaciju učenja, pružanje diferencirane nastave i poticanje istraživačkog duha kod učenika.

·  Primijeniti teoriju višestrukih inteligencija kako kreirati lekcije koje odgovaraju različitim stilovima učenja i maksimiziraju potencijal svakog učenika.

·  Uključiti strategije gamifikacije kako bi povećali motivaciju učenika, potaknuli zdravu konkurenciju i učinili učenje zabavnim.

·  Razvijati učinkovite mikro lekcije usklađene s kurikulumskim standardima, idealne za brzo i dinamično obrazovno okruženje današnjice.

·  Primijeniti metode obrnute učionice (Flipped Classroom) kako bi osnažili samostalno otkrivanje znanja i iskoristio nastavu za dublje aktivnosti učenja.

·  Neprimjetno integriraj CLIL (sadržajno i jezično integrirano učenje) u svoj kurikulum kako bi istovremeno unaprijedili predmetno znanje i jezične vještine.

Stečena znanja s Erasmus+ tečaja aktivno se primjenjuju u radionicama s darovitom djecom. Djeca imaju priliku učiti kako koristiti umjetnu inteligenciju kao alat za prikupljanje informacija i učenje, uz poseban naglasak na razvoj kritičkog mišljenja pri procjeni točnosti i vjerodostojnosti dobivenih podataka. Tijekom radionica usmjeravaju se na vještinu postavljanja jasnih i smislenih pitanja AI sustavima kako bi dobili kvalitetnije i relevantnije odgovore. Kroz primjenu gamifikacije dodatno se potiče njihova motivacija za učenjem, aktivno sudjelovanje te promišljanje o procesu dolaska do točnih rješenja.

Također, alati stečeni na Erasmus + tečaju omogućavaju voditeljici razvoj socio-emocionalnih vještina kod djece tijekom igranja igrice, gdje djeca aktivno sudjeluju u refleksiji nakon igre te promišljaju o osjećajima koje su iskusili tijekom natjecanja u igri.

Kompetencije koje djeca razvijaju su u skladu i s Nacionalnim kurikulumom, gdje djeca aktivno uče i razvijaju kompetencije čitanja, pisanja, logičkog zaključivanja, socijalne komunikacije.

Napisala: Tanja Dumenčić mag.praesc.educ.

Aplikacija trenutno nije aktivna.

Skip to content