Cilj obilježavanja Erasmus dana u podcentru Mak bio je razvijati svijest djece o održivom razvoju, zajedništvu i solidarnosti iskustvenim aktivnostima koje potiču razmjenu, suradnju i povezanost s lokalnom zajednicom. Kroz igru, istraživanje i zajedničke projekte djeca su učila o važnosti ponovne uporabe predmeta, međusobne podrške i odgovornosti prema prirodi i društvu.
Na razini svih vrtićkih skupina provedene su aktivnosti pod zajedničkom temom suradnje i razmjene. Sajam igračaka (razmjena igračaka) omogućio je djeci da donesu po jednu očuvanu igračku i razmijene je s prijateljima. Kroz ovu aktivnost djeca su razvijala svijest o ponovnoj uporabi, dijeljenju i zajedništvu, učeći da stvari mogu imati novu svrhu i vrijednost kada se dijele. Na Sajmu knjiga razmjenjivale su se slikovnice i knjige o odgoju, čime su se uključili i roditelji, naglašavajući važnost čitanja te ponovne uporabe i dijeljenja materijala. Roditelji su sudjelovali u stvaranju zajedničkog kutka za knjige, čime su dodatno ojačali suradnju s vrtićem. Izviđačke igre poticale su suradnju, snalažljivost i timski duh. Djeca su kroz pokret i zajedničke izazove učila o međusobnom pomaganju, prirodi i važnosti timskog rada.
Uz aktivnosti zajedničke za cijeli vrtić, skupine su organizirale i brojne druge radionice i igre:
Djeca su izrađivala zastave prijateljstva i učila o različitim zemljama Erasmus programa, razvijajući osjećaj pripadnosti i multikulturalno razumijevanje. U okviru aktivnosti „Okusi i boje Europe“, djeca su stvarala likovne radove inspirirane hranom, povezujući senzorne doživljaje s kulturnim učenjem. U drugim skupinama organizirane su eko igre i natjecanja poput razvrstavanja otpada, bacanja loptica od papira i slične igre koje su poticale ekološku osviještenost, timski rad i razvoj motorike. Kreativne radionice s roditeljima, poput „Slike od prirode“, poticale su suradnju između obitelji i vrtića, dok su aktivnosti poput sadnje biljaka i začina u suradnji s djecom s posebnim potrebama razvijale empatiju, inkluziju i razumijevanje procesa rasta i brige o živim bićima. Tijekom tjedna vrtić je posjetila glumica iz dječjeg kazališta, koja je djeci približila svijet glume i scenskog izraza, te izviđačica koja je s djecom provela igre temeljene na suradnji i zajedničkom rješavanju zadataka. Neki su programi uključivali i tjelovježbu kroz „mostove prijateljstva“ i eko-šah s figurama izrađenim od recikliranih materijala.
Erasmus dani u podcentru Mak pokazali su kako se vrijednosti održivosti, solidarnosti i suradnje mogu uspješno prenijeti djeci kroz svakodnevne aktivnosti u vrtiću. Sajmovi, igre i zajedničke radionice pretvorili su prostor vrtića u živu zajednicu učenja i razmjene, u kojoj su djeca, roditelji i odgojitelji zajedno stvarali iskustva koja potiču odgovornost, empatiju i ekološku svijest. Povezivanjem s lokalnim udrugama i zajednicom ojačana je svijest o važnosti partnerstva i međusobnog pomaganja. Erasmus dani time su nadmašili svoju simboličnu ulogu tako što su postali primjer kako se vrijednosti europskog obrazovanja, održivog razvoja i zajedništva mogu uspješno ostvarivati već u predškolskoj dobi.
Ana-Marija Kesegić







