Odgojiteljice Dječjeg vrtića Mak, Marija Zec, Tena Avdić i pedagoginja Andrea Gašparević, sudjelovale su u Erasmus+ projektu stručnog usavršavanja u Italiji. Petodnevno usavršavanje održano je u organizaciji Remide – kreativnog centra za recikliranje, koji djeluje pod okriljem Reggio Children Foundation. Tema edukacije bila je Reggio Emilia pedagogija, suvremeni odgojno-obrazovni koncept koji naglašava važnost djeteta kao aktivnog sudionika i istraživača vlastitog učenja. Reggio Emilia pristup nastao je u sjevernoj Italiji, a njegov utemeljitelj Loris Malaguzzi razvio ga je s idejom o djetetu kao kompetentnoj, znatiželjnoj i kreativnoj osobi – osobi koja misli, razumije i izražava se „na stotinu načina“. Ovaj pristup potiče stvaranje poticajnog i istraživačkog okruženja u kojem dijete ima priliku izražavati svoje ideje kroz igru, umjetnost, pokret i suradnju. Tijekom stručnog polaznice su imale priliku upoznati se s poviješću nastanka Reggio Emilia škola, istražiti projekte koje je Remida provela tijekom posljednjih godina, te sudjelovati u raspravama o ulozi kreativnosti i održivosti u ranom i predškolskom odgoju. Posebno inspirativan dio edukacije bile su radionice o „osluškivanju materijala“ i provedbi aktivnosti s neoblikovanim i otpadnim materijalima. Kroz praktičan rad i istraživanje materijala različitih tekstura, oblika i svojstava, polaznice su imale priliku doživjeti kako se dječja mašta i kreativnost mogu razvijati kroz slobodnu igru i stvaralaštvo bez unaprijed zadanih granica. Ovakav pristup potiče djecu da kroz dodir, pokret i eksperimentiranje samostalno otkrivaju svijet oko sebe. U sklopu programa, polaznice su posjetile i jedan vrtić koji u svom radu provodi Reggio Emilia pedagogiju, gdje su imale priliku izravno vidjeti kako se ovaj pristup primjenjuje u svakodnevnom odgojno-obrazovnom radu. Kroz promatranje rada odgojitelja i djece, uvidjele su koliko je važna uloga prostora, materijala i međusobnih odnosa u stvaranju okruženja koje potiče dječju samostalnost, znatiželju i istraživački duh. Tijekom posjeta The Loris Malaguzzi International Centre-u, međunarodnom centru posvećenom promišljanju suvremene obrazovne kulture, razmjenile su iskustva sa stručnjacima iz cijelog svijeta i produbile razumijevanje filozofije Reggio Emilia pristupa. Ovo stručno usavršavanje bilo je dragocjeno iskustvo koje će pridonijeti daljnjem razvoju našeg vrtića i kvaliteti odgojno-obrazovnog rada. Stečena znanja i inspiracija iz Italije poslužit će nam kao poticaj u stvaranju okruženja u kojem djeca svakodnevno imaju priliku istraživati, stvarati i učiti – na svoj jedinstven i „stoti“ način.
Marija Zec





