U starijoj A skupini „Pilići“ podcentra Kosjenka proveden je dvotjedni projekt „Gljive pod povećalom“ s ciljem usvajanja osnovnih znanja o gljivama kroz igru, suradnju i iskustveno učenje.
Projekt smo započeli pričom „Gljiva koja nije htjela biti kao svi drugi“, koja je otvorila razgovor o različitostima i prihvaćanju. Jutarnji krugovi poslužili su za istraživanje dijelova gljive, njezina životnog ciklusa te razlikovanje jestivih i nejestivih vrsta. Tijekom projekta pridružila nam se i srednja vrtićka skupina „Leptirići“ jer je baka jedne djevojčice iz njihove skupine posjetila vrtić i donijela različite vrste šumskih gljiva. Djeca su imala priliku izbliza promatrati njezine primjerke, postavljati pitanja i slušati zanimljive priče o tome gdje rastu, kako se beru i zašto je važno biti oprezan u šumi.
Raznim likovnim aktivnosti poticali smo razvoj fine motorike, kreativnosti i osjećaj za detalj. U istraživačkom centru djeca su povećalom i mikroskopom promatrala prave gljive te u aktivnosti „Gljive u teglicama“ otkrivala i razvrstavala skrivene gljive, razvijajući istraživački pristup i suradnju. Spoznajne aktivnosti, poput slaganja dijelova gljiva od filca i spajanja boja klobuka i stručka, jačale su vizualnu percepciju, logičko razmišljanje i koncentraciju. U matematičkom centru, uz pomoć točkica gljive muhare djeca su se igrala prebrojavanja i zbrajanja. U građevnom centru nastala je natjecateljska igra „Vrganj protiv muhare“, kojom su djeca razvijala suradnju, preciznost i prostorno planiranje. Uz nju smo uveli i društvenu igru „Iks-oks“, ali ovoga puta s motivima ježa i muhare, što je djeci pružilo priliku za strateško razmišljanje i zabavnu interakciju. Glazbene i tjelesne igre poticale su izražavanje kroz pokret, ritam i zajedničku aktivnost, uz ponavljanje i učvršćivanje spoznaja o gljivama.
Projekt „Gljive pod povećalom“ pokazao je koliko iskustveno učenje, kreativnost i istraživački duh mogu obogatiti dječje kompetencije. Djeca su razvijala spoznajne, govorne, likovne, socijalne i tjelesne vještine, uživajući u učenju kroz igru.









