Na inicijativu djece i u skladu s njihovim interesima, u mješovitoj engleskoj skupini Podcentra Višnjevac oformili smo novi tematski centar – Centar škole. Ideja je proizašla iz spontanih razgovora i igre djece u kojima su često oponašali školske situacije: pisali po zamišljenim pločama, raspoređivali “učenike” i “učitelje”, izrađivali bilježnice i imenike. Prepoznavši njihov interes, zajedno s djecom osmislili smo prostor koji potiče simboličku igru, učenje kroz iskustvo i razvijanje različitih kompetencija.
U opremanju centra aktivno su sudjelovali i roditelji, koji su se uključili donoseći materijale poput starih torbi, bilježnica, knjiga, geometrijskog pribora, ravnala, kreda i ploča. Ova suradnja dodatno je osnažila vezu između vrtića i obitelji, a djeca su s ponosom donosila stvari “iz prave škole”, čime se dodatno razvijala njihova motivacija i osjećaj pripadnosti.
U centru škole djeca svakodnevno preuzimaju različite uloge – jedno dijete je učiteljica ili učitelj, ostali su učenici. Igraju se škole, poučavaju jedni druge, pišu u svoje bilježnice, crtaju geometrijske oblike, uče slova i brojeve i izrađuju “domaće zadaće” . Temama se bave prema vlastitom interesu, što dodatno potiče intrinzičnu motivaciju za učenjem.
Ovaj centar nije samo prostor za igru – on je ogledalo dječjih interesa, most između vrtića i škole, i dragocjen okvir za učenje kroz iskustvo. Potičemo dječju inicijativu, istraživački duh i zajedničko stvaranje sadržaja koji su djeci smisleni i poticajni.
Zajedno učimo, rastemo i igramo se – jer škola može biti i u vrtiću!



