Početak nove godine donio nam je mnoštvo zanimljivih aktivnosti u našoj mlađoj odgojnoj skupini. Siječanj smo započeli formiranjem zimskog centra u sobi dnevnog boravka, gdje su djeca imala priliku istraživati i eksperimentirati s različitim pojavama vezanim uz zimu.
Poseban naglasak stavili smo na istraživanje agregatnih stanja vode, proučavajući proces topljenja leda u različitim uvjetima te kako veličina leda utječe na brzinu topljenja. Nastavili smo sa znanstvenim istraživanjem kroz izradu kristala soli – djeca su promatrala kako se kristali formiraju na pahuljicama izrađenim od ukrasne žice u zasićenoj otopini soli.
Pahuljice su nas inspirirale i u likovnim aktivnostima, gdje su djeca koristila bijele pastele na crnom papiru kako bi prikazali svoju viziju snježnih uzoraka. Osim toga, kroz praktične aktivnosti razgovarali smo o zimskoj odjeći i važnosti pravilnog odijevanja za boravak na otvorenom tijekom hladnih dana.
U skupini smo formirali i Centar liječenja, gdje su djeca kroz simboličku igru preuzimala uloge liječnika, medicinskih sestara i pacijenata. Kroz ovu igru razvijali su socijalne vještine, komunikaciju i empatiju, a istovremeno učili o važnosti brige za zdravlje i higijene.
Kako bismo razvijali ekološku osviještenost i poticali brigu o životinjama, razgovarali smo o pticama stanaricama te izrađivali hranilice od prirodnih materijala. Djeca su s velikim zanimanjem izrađivala hranilice od češera koje smo punili različitim sjemenkama i promatrala ptice koje su dolazile u potragu za hranom.
Tijekom siječnja smo se igrali s različitim sipkim materijalima, koristeći ih za punjenje posudica u obliku snjegovića, a pritom smo učili i vezati šal. Uključili smo i predmatematičke vještine – djeca su raspoređivala točan broj kamenčića u posudice, povezujući brojčane oznake s brojem kamenčića. (npr. dvije pahuljice – dva kamenčića).
Posebnu pažnju posvetili smo važnosti higijene, posebno pranju ruku i očuvanju zdravlja. Kako bismo djeci približili ovu temu, upoznali su nove pojmove poput virusa, bakterija, imuniteta i mikroskopa. Kroz multimedijske sadržaje prikazali smo im izgled virusa i bakterija, a zatim su ih i sami crtali.
Kako bismo im praktično pokazali važnost korištenja sapuna, proveli smo eksperiment s vodom i paprom. U dvije posude s vodom dodali smo papar koji je predstavljao prljavštinu. Djeca su zatim jednu ruku namazala sapunom, a drugu ostavila bez sapuna. Kada su ruke uronili u vodu, prljavština na ruci sa sapunom se povukla, dok se na drugoj ruci zadržala, čime su vizualno shvatili koliko je sapun važan u uklanjanju nečistoća.
Kako bismo dodatno naglasili važnost čistih ruku, proveli smo eksperiment sa starim kruhom. Djeca su dodirivala jednu šnitu kruha prljavim rukama, a drugu opranim rukama. Zatim smo danima promatrali promjene – nakon nekoliko dana, kruh diran prljavim rukama prekrile su plijesni i gljivice, dok je kruh diran čistim rukama ostao nepromijenjen. Ovaj eksperiment bio je vrlo upečatljiv i pomogao djeci da bolje razumiju kako se bakterije i gljivice prenose te koliko je važno redovito prati ruke.
Djeca su aktivno sudjelovala u održavanju čistoće sobe, redovito provjetravala prostoriju, prala ruke i dezinficirala igračke. Osim higijene, isticali smo i važnost zdrave prehrane, posebno u zimskim mjesecima kada više vremena provodimo u zatvorenim prostorima.
Kako bismo ih potaknuli na zdravu prehranu, zajedno smo cijedili naranče za svježi sok te pripremili zdravi smoothie od špinata iz našeg vlastitog uzgoja. Dio špinata ostavili smo u vanjskom vrtu kako bismo nastavili pratiti njegov rast i učili o ciklusu biljaka. U suradnji s roditeljima, donosili su voće i povrće u vrtić te smo im poslužili zdravi doručak koji se sastojao od kuhanih jaja, rajčice, paprike, svježe mrkve, a raznovrsno voće su jeli u vrijeme užine.
Kako bismo i vas potaknuli na zdravu prehranu nudimo vam recept za zdravi smoothie. Sastojci su jogurt, špinat, banana i med koje zajedno izmiksate u blenderu i uživate u zdravom napitku.









