Tradicionalna proslava Badnjaka u slavonskom selu – podcentar Mak

 U sklopu božićnih aktivnosti, djeca starije B skupine vrtića Mak održala su dirljiv i edukativan igrokaz pod nazivom “Kako se slavio Badnjak u slavonskom selu”. Igrokaz je nastao kao plod suradnje odgojitelja, roditelja i djece, te su zajedničkim snagama oživjeli stare slavonske običaje i prenijeli djelić tradicije mlađim naraštajima.  Cilj ove aktivnosti bio je približiti djeci i njihovim obiteljima vrijednosti tradicije i kulturnog nasljeđa. Kroz igrokaz su sudionici naučili kako su se nekada provodili božićni blagdani u selima, čime su potaknuti na očuvanje običaja te važnost obitelji i zajedništva, osobito u blagdansko vrijeme. 

Djeca su, uz pomoć odgojitelja i roditelja, prikazala proslavu Badnjaka u malom slavonskom selu, gdje su nekadašnji običaji donosili posebnu čar blagdanskim danima. Publika je mogla vidjeti kako su djeca u prošlosti spavala ispod stola na slamici, simbolizirajući jednostavnost i povezanost s prirodom. Kao božićni poklon dobivali su po jednu naranču, što je naglasilo skromnost i zahvalnost, vrijednosti koje često nedostaju u suvremenom svijetu.  Poseban dio igrokaza bio je prikaz tradicije “položaja”, običaja u kojem se rano na Badnje jutro prvi gost ili član obitelji ulazio u kuću blagoslivljajući dom. Djeca su također prikazala kako se nekada pripremala jela, brinulo o stoci i kući, dok se atmosfera Badnjaka ispunjavala veseljem i pjesmom. Igrokaz su upotpunile pjesme “Radujte se narodi” i “U to vrijeme godište”, uz koje su djeca pokazala svoju radost i ponos zbog sudjelovanja u ovoj posebnoj aktivnosti. 

Ova aktivnost donijela je višestruke koristi za razvoj djece: 

  • Razvoj socijalnih vještina i timskog duha – Suradnja između vršnjaka, roditelja i odgojitelja razvija osjećaj zajedništva i pripadnosti skupini. 
  • Emocionalni razvoj – Djeca su kroz igrokaz osvijestila važne vrijednosti poput zahvalnosti, skromnosti i ljubavi prema tradiciji. 
  • Jezično-govorni razvoj – Učenje tekstova, pjesama i izvođenje dijaloga pridonijelo je obogaćivanju dječjeg vokabulara i sigurnosti u javnom nastupu. 
  • Kulturno-obrazovni razvoj – Djeca su kroz istraživanje i prikaz običaja upoznala kulturno nasljeđe svojih predaka, čime su se senzibilizirala za očuvanje tradicije. 
  •  Razvoj kreativnosti – Sudjelovanje u scenskom nastupu i izrada istoga potaknulo je dječju maštu i izražavanje kroz glumu, pjesmu i pokret. 

Igrokaz je bio uspješan i dobro prihvaćen među publikom (drugim vrtićkim skupinama i roditeljima), a djeca su s ponosom i radošću prikazala dio prošlih vremena. Ova aktivnost je primjer kako se vrtićke i obiteljske aktivnosti mogu integrirati kako bi djeca kroz igru, učenje i kreativnost razvila ljubav prema svom kulturnom nasljeđu. Tradicionalna proslava Badnjaka u slavenskom selu tako je postala trenutak u kojem su se spojile prošlost, sadašnjost i budućnost – na radost svih.

Skip to content