Učimo boje u mlađoj jasličkoj 2 skupini podcentra Latica

Prepoznavanje boja i njihovo povezivanje je važan segment djetetova razvoja. Učenje boja podudara se s kognitivnim razvojem djeteta, a njegova sposobnost razlikovanja boja obično započinje s oko 18 mjeseci života. Tada dijete počinje primjećivati razlike i sličnosti izmeđui tekstura, oblika i veličina. U toj dobi djeca ih mogu naučiti razlikovati, no potrebno je je još dosta vremena da ih nauče i imenovati.

Budući da smo na samom početku, krenuli smo s tri osnovne boje, crvenom, žitom i plavom, a kako su tjedni prolazili i stariji vršnjaci su ih uspješno usvojili, uveli smo još i zelenu boju. Svakodnevno ih imenujemo kroz svakodnevne radnje, pokazujemo i imenujemo djeci predmete, njihovu odjeću, prirodu, voće, hranu. Koristimo igračke u bojama, a naravno i raznolike ručno izrađene poticaje od pompona, štapića, tuljaka, kutija od kojih su izrađene igre za uparivanje, ubacivanje, slaganje, građenje. Na ovaj način potiče se razvoj fine motorike, koordinacija oko-ruka te fina motorika koje su zaslužne za razvoj govora. Djeca u jasličkoj dobi su u izraženo senzoričkoj razvojnoj fazi te svijet oko sebe doživljavaju i upoznaju kroz sva svoja osjetila.

Učenje boja nastavili smo kroz razne igre gdje se zahtijeva i upotreba  krupne motorike u kombinaciji s uparivanjem poznatih predmeta (igračaka)  u samoj sobi s bojom zadanih kolutova ili slikovnog predloška te takorazvijamo i krupnu motoriku.

Kako bi učenje bilo zabavno, a i ugodno koristili smo i senzornu stazu. Prelazeći  preko različitih reljefnih testura svojim stopalima djeca doživljavaju i ugodu te tako razvijaju svoju senzornu integraciju i osjećaj položaja svojih stopala na tlu.

Koristimo i senzorne bočice koje pomažu u svakodnevnim stresnim prijelaznim razdobljima kao alat za umirivanje, a ujedno i za razlikovanje boja, senzorne vrečice za miješanje boja te ostale industrijske senzoričke igračke koje se nalaze kao svakodnevni poticaj u SDB.

Svoje putovanje u svijetu boja nastavljamo sve do polaska u školu kada se smatra da bi svako dijete  trebalo znati prepoznavati i imenovati sve boje.

Skip to content