Sve je počelo kada je nekolicina dječaka zaljubljena u nogomet počela crtati zastave zemalja svojih omiljenih nogometaša uz komentare “Ovaj je iz Argentine, ovaj iz Nizozemske, Španjolske, Hrvatske…” Dalje svaki slobodni trenutak svodio se na razgovor o zastavama svijeta.
Potaknuti interesom djece kroz zastave smo krenuli istraživati svijet oko sebe. Isprintane kartice zastava ponudili smo djeci, oni su ih promatrali i opisivali: njihove boje, sličnosti i različitosti kao i zanimljive motive na njima. Istraživali smo što oni znače za pojedinu državu. Informacije koje nismo našli u knjigama potražili smo na internetu.
Vizualne poruke su najučinkovitije za prijenos informacija tako da smo odlučili potaknuti kreativnost i izraditi plakate o zanimljivostima pojedinih država.
Države smo birali na principu slučajnog odabira. Svako dijete izvuklo je jednu karticu sa zastavom i na osnovi izvučene kartice izrađivalo je plakat o toj državi, bilježeći one informacije koje je dijete smatralo da su zanimljive. Uključili smo i roditelje koji su pomogli u izradi plakata a zanimanje je bilo toliko veliko da su se u izradu uključili i starija braća i sestre. Plakati su sadržavali crteže ili fotografije znamenitosti, dvoraca, planina, životinja, nacionalnih jela, plesova…Starija djeca su samostalno ispisivali nazive planina, rijeka, glavnih gradova…
Projekt je proveden u mješovitoj skupini od 3 do 7 godina i svako dijete trudilo se predstaviti svoj plakat i napamet naučiti zanimljivosti o pojedinačnoj zemlji. Mnogi od njih sada znaju prepoznati i imenovati i više od 30 zastava svijeta, nabrojati kontinente, pronaći pojedine države na karti svijeta,
Svi zajedno naučili smo koja država je najmanja i koju državu možemo pješice prehodati u sat vremena, gdje se nalazi Slano more a nije “more”, gdje se nalazi muzej kalkulatora i što je kalkulator, iz koje države dolazi kakao…
U svim centrima aktivnosti djeci su bili dostupni poticaji kako bi im se omogućilo stjecanje novih znanja i vještina. Na temelju vizualnih predložaka u centru građenja slagali su različite građevine poznate diljem svijeta. Kroz likovne tehnike izrađivali su zastave svijeta iako im je crtanje zastava bila najzanimljivija aktivnost. Kroz dječje enciklopedije i slikovnice istraživali su države i kontinente. Kako bi dodatno istražili temu bila im je dostupna i digitalna tehnologija poput gledanja edukativnih sadržaja i igranje edukativnih igara. Za potrebe istraživanja uvijek su im bili dostupni poticaji poput globusa, karte svijeta, izrađenih i kupovnih stolno-manipulativnih igara.
Djeca koja su putovala u Estoniju, Katar, Meksiko ispričala su nam svoje doživljaje o dalekim državama ali i onim bližima , Bosna i Hercegovina, Slovenija, Mađarska.
Svijet je doista veliko mjesto stvoreno za istraživanje.
Iako se bliži kraj jedne pedagoške godine i mnoga djeca odlaze u školu interesa za ovu temu još uvijek nije nedostajalo a na obostrano zadovoljstvo djece i odgojitelja vjerujemo da će ih ove aktivnosti odvesti dalje u neke nove pustolovine i spoznaje.