Odgojno – obrazovni rad po posebnom programu u skupini za djecu s teškoćama u razvoju u podcentru Kosjenka

Unutar podcentra Kosjenka nalazi se i jedna skupina za djecu s teškoćama u razvoju koja radi po posebnom odgojno – obrazovnom programu.

Prema Državnom pedagoškom standardu (NN,63/08, 90/10), teškoće u razvoju obuhvaćaju djecu s oštećenjima vida, sluha, poremećajima glasovno-govorno jezične komunikacije, motoričkim poremećajima, kroničnim bolestima, sniženim intelektualnim sposobnostima, poremećajima u ponašanju i emocionalnim problemima, poremećajima autističnog spektra, te višestrukim teškoćama u razvoju.

Po čemu je ova skupina posebna, a što joj je zajedničko sa redovnim skupinama?

U skupini za djecu s teškoćama u razvoju uključeno je 7 djece. Zbog specifičnosti rada u takvoj skupini, o njima brinu dvije odgojiteljice i medicinska sestra koje kontinuirano surađuju sa stručnim timom dječjeg vrtića (edukacijski rehabilitator, psiholog, pedagog i zdravstvena voditeljica).

Cilj ovog programa je poticanje cjelokupnog razvoja djeteta u skladu s njegovim individualnim mogućnostima. Navedeno znači da se svakom djetetu pristupa individualno kako bi se ublažile teškoće i razvili djetetovi razvojni potencijali. Odgojno – obrazovni rad se provodi kroz likovne, glazbene, dramske i ostale kreativne aktivnosti te kroz igru i pokret s ciljem poticanja samostalnosti, spoznajnih, motoričkih, komunikacijskih i drugih vještina.  Također, jedan od ciljeva je i pružanje potpore pri generalizaciji naučenih vještina za svakodnevno funkcioniranje i osamostaljenje, priprema djece za nastavak školovanja. Velika važnost pridaje se komunikaciji s roditeljima, razvijanju partnerskog odnosa te pružanju stručne podrške i osnaživanja roditelja u njihovoj roditeljskoj ulozi.

Iako djeca u skupini rade po posebnom programu, on tematski prati program redovnih skupina, a u izvedbi je prilagođen individualnim potrebama i sposobnostima svakog djeteta. Jedan od glavnih ciljeva uključivanja djece s teškoćama u dječji vrtić jest poticanje socijalizacije, stoga  jedna od karakteristika i ove skupine je uključivanje djece s teškoćama u vršnjačke aktivnosti, priredbe, izlete, boravak s vršnjacima u dvorištu, šetnjama i svim ostalim događajima u kojima sudjeluju i druga djeca iz vrtića.

Prednosti ove skupine:

  • Inidividualizirani pristup
  • Manji broj djece u skupini
  • Raspored i aktivnosti prilagođene potrebama svakog djeteta

Kao što je ranije već spomenuto, partnerski odnos s roditeljima je vrlo važan, stoga u nastavku pročitajte iskustva roditelja čija su djeca uključena u tu skupinu:

„Kada smo, 2 godine nakon što je pohađao jaslice u redovnoj grupi uvidjeli da djetetu boravak tamo nikako ne odgovara, odlučili smo napraviti promjenu. Predložena nam je grupa za djecu s teškoćama u razvoju u DV Kosjenka. Iskreno, bili smo poprilično skeptični. Samo prihvaćanje djetetove dijagnoze nije jednostavno, borba s birokracijom, dobivanje termina za vježbe, a onda još odlučiti da dijete ide u takvu ‘posebnu’ skupinu…Dogovorili smo se da ćemo dati i sebi i djetetu mjesec-dva da vidimo kako će to funkcionirati. Već nakon nekoliko dana pokazalo se kao pun pogodak, što smatramo i danas nakon 2 godine boravka u toj skupini. U skupini dobije poveću dozu ljubavi, pažnje, kvalitetnog rada, zabave i znanja….S odgojiteljicama imamo odličnu komunikaciju, sve se dogovaramo i usmjeravamo zajedničke snage za boljitak djeteta.  Naše dijete je ovakvim usmjerenim radom napredovalo naočigled svih naših bližnjih. Odgojiteljice su predane svom poslu, koji za njih nije samo posao s obzirom koliko sebe daju u sve što rade. Prednost ove grupe je i uključivanje djece u sve aktivnosti s ostalim redovnim skupinama u vrtiću što je benefit i za našu i za ostalu djecu. Također, moramo istaknuti i opremljenost njihove sobe kao i senzorne sobe u kojoj djeca uživaju. U svakom slučaji, svim roditeljima djece s teškoćama preporučujemo ovu skupinu, nećete pogriješiti.“ Roditelji L. i P.B.

„Naš sin L. postao je prije 6 mjeseci dio odgojne skupine za djecu s teškoćama u razvoju. Od samog početka komunikacija i pristup odgojiteljica prema sinu i nama je hvalevrijedna, ne samo zbog otvorenosti i srdačnosti već i profesionalnosti i upornosti u radu s našim sinom…Posebno pohvaljujemo provođenje individualnog pristupa u radu s djecom te raznovrsnost aktivnosti. Edukativne igre koje se provode u skupini i terapijski učinak koji donosi djeci od iznimnog su značaja jer su promjene već sada vidljive u njegovom razvoju. Svakodnevne obaveze nas roditelja su daleko lakše znajući da nam je dijete u sigurnim i stručnim rukama odgojiteljica kojima možemo izraziti amo zahvalnost na svakodnevnom radu i strpljenju…“ Roditelji I. i J. J.

„Za skupinu mogu reći sve najljepše. Svakom djetetu se pristupa individualno kako bi što bolje razvilo svoje sposobnosti koje dijete posjeduje bez obzira na svoje poteškoće…Sviđa mi se što djeca iz skupine ni na koji način nisu zakinuta. Sve što rade djeca u redovnim skupinama, rade i oni, samo što je program prilagođen njihovim sposobnostima. Djeca se druže sa djecom iz drugih skupina, zajedno odlaze u kazalište, ZOO, šetnje te sudjeluju u svim aktivnostima vrtića. Odgojiteljice daju sve od sebe kako bi dijete pokazalo svoj maksimum na svim poljima…rade odličan posao i neopisivo smo sretni što smo ove dvije godine rasli zajedno.“ Majka L.Č.

„Ovo je treća (i posljednja) godina kako naša kćer pohađa posebnu skupinu u ovom vrtiću. Ovim putem želimo pohvaliti kompletan odgojiteljski tim….J. je u ove tri godine pokazala izniman napredak. Odgojiteljice su nas redovno izvještavale o svemu te bile uvijek otvorene i dostupne za sva pitanja..“ Roditelji I.I. i R.S.L.

U konačnici, slike govore više od tisuću riječi, stoga slijedi galerija sa fotografijama.

 

Pripremila: Barbara Lenart, mag.rehab.educ. u suradnji s odgojiteljicama Ž.Ivanović i M.Schnitzer (podcentar Kosjenka)

[foogallery id=”9701″]

Skip to content