Senzomotorički vrt u Dv Bambi

Na dvorištu Dv Bambi, u suradnji sa roditeljima i u skladu sa potrebama djece smo uredili senzomotoričku stazicu i  mali vrt koji ju okružuje.

Cilj projekta je bio osiguravanje kvalitetne i pravilne stimulacije dječjeg živčanog sustava, radi postizanja uravnoteženog i cjelovitog razvoja djece.

Senzomotoričku stazicu smo uredili sa prirodnim recikliranim materijalima: kora, strugotine i piljevina od drveta, livadna trava, pijesak, šljunak i ukrasni kamenčići u bijeloj i sivoj boji, sa ciljem stimulacije taktilnog i vizualnog sustava kod djece.

Okolo stazice se proteže mali vrt koji smo pravilnim odabirom biljaka (koje smo posadili i posijali sa djecom), podijelili u skladu s područjima senzorne integracije koja će kod djece poticati:

–         Vizualni sustav (osjetilo vida) – proljetno i ljetno cvijeće koje svojim veselim i šarenim bojama privlače poglede djece i na taj način stimuliraju osjetilo vida

–         Taktilni sustav (osjetilo dodira)– biljke koje svojom strukturom potiču djecu na dodirivanje istih: zečje uši i divizma ( mekanih i čupavih listova), gavez (veliki i blago bockajući listovi), pustinjska ruža (uski, mesnati listovi), pampas trava…

–         Gustatorni sustav (osjetilo okusa) – djeca su posijala omiljeno povrće: grašak i špinat, te posadila luk, krumpir, salatu, kupus i jagode, potičemo djecu na istraživanje okusa

–         Olfaktorni sustav (osjetilo njuha) – začinskim i ljekovitim biljem potičemo osjetilo mirisa

–         Auditivni sustav (osjetilo sluha)  uz pomoć solarnog vodoskoka u malom jezercetu kombinirano stimuliramo osjetilo sluha, vida i opipa

–         Vestibularni i proprioceptivni sustav (osjetilo kretanja i ravnoteže, te vlastiti i duboki osjeti) – stimulirali smo uz pomoć blago povišene i ukošene grede i ukopanih panjeva drveta na različitim visinama i udaljenostima, koji nas planski vode u kako djeca kažu “čudesno čarobni patuljkov – zmajski vrt”.

Djeca su uživala u cijelom procesu izvedbe, postavljala mnoštvo pitanja:“ Što je ovo?; pokazujući na strugotinu i piljevinu drveta. Kako je i od čega nastalo?“

Te izrekla mnoštvo zanimljivih komentara hodajući po stazici; “Kako je ovo mekano (piljevina).” “Baš je lijepo hodati po stazici, propadaš u nju kao u živi pijesak.”- „Kako zanimljivo radi prskalica (misleći na vodoskok). Staneš ispred nje (sjena) i ona prestane prskati. Kada se makneš (sunce), ona radi.“

Djeca svakodnevno koriste “čarobnu stazicu”, posebice djeca jasličke dobi koja pronalaze i smišljaju različite, nadasve kreativne načine za korištenje i prolazak stazice. Dok su starija djeca osmislila cijelu priču o stazici, patuljcima, zmaju u jezercetu koji riga vodu umjesto vatre i istu odglumila.

Naš vrt ćemo i dalje pratiti (rast biljaka), uređivati, proširivati i nadopunjavati u skladu sa godišnjim dobima i interesom djece za istu.

Skip to content