Na dvorištu Dv Bambi, u suradnji sa roditeljima i u skladu sa potrebama djece smo uredili senzomotoričku stazicu i mali vrt koji ju okružuje.
Cilj projekta je bio osiguravanje kvalitetne i pravilne stimulacije dječjeg živčanog sustava, radi postizanja uravnoteženog i cjelovitog razvoja djece.
Senzomotoričku stazicu smo uredili sa prirodnim recikliranim materijalima: kora, strugotine i piljevina od drveta, livadna trava, pijesak, šljunak i ukrasni kamenčići u bijeloj i sivoj boji, sa ciljem stimulacije taktilnog i vizualnog sustava kod djece.
Okolo stazice se proteže mali vrt koji smo pravilnim odabirom biljaka (koje smo posadili i posijali sa djecom), podijelili u skladu s područjima senzorne integracije koja će kod djece poticati:
– Vizualni sustav (osjetilo vida) – proljetno i ljetno cvijeće koje svojim veselim i šarenim bojama privlače poglede djece i na taj način stimuliraju osjetilo vida
– Taktilni sustav (osjetilo dodira)– biljke koje svojom strukturom potiču djecu na dodirivanje istih: zečje uši i divizma ( mekanih i čupavih listova), gavez (veliki i blago bockajući listovi), pustinjska ruža (uski, mesnati listovi), pampas trava…
– Gustatorni sustav (osjetilo okusa) – djeca su posijala omiljeno povrće: grašak i špinat, te posadila luk, krumpir, salatu, kupus i jagode, potičemo djecu na istraživanje okusa
– Olfaktorni sustav (osjetilo njuha) – začinskim i ljekovitim biljem potičemo osjetilo mirisa
– Auditivni sustav (osjetilo sluha) – uz pomoć solarnog vodoskoka u malom jezercetu kombinirano stimuliramo osjetilo sluha, vida i opipa
– Vestibularni i proprioceptivni sustav (osjetilo kretanja i ravnoteže, te vlastiti i duboki osjeti) – stimulirali smo uz pomoć blago povišene i ukošene grede i ukopanih panjeva drveta na različitim visinama i udaljenostima, koji nas planski vode u kako djeca kažu “čudesno čarobni patuljkov – zmajski vrt”.
Djeca su uživala u cijelom procesu izvedbe, postavljala mnoštvo pitanja:“ Što je ovo?; pokazujući na strugotinu i piljevinu drveta. Kako je i od čega nastalo?“
Te izrekla mnoštvo zanimljivih komentara hodajući po stazici; “Kako je ovo mekano (piljevina).” “Baš je lijepo hodati po stazici, propadaš u nju kao u živi pijesak.”- „Kako zanimljivo radi prskalica (misleći na vodoskok). Staneš ispred nje (sjena) i ona prestane prskati. Kada se makneš (sunce), ona radi.“
Djeca svakodnevno koriste “čarobnu stazicu”, posebice djeca jasličke dobi koja pronalaze i smišljaju različite, nadasve kreativne načine za korištenje i prolazak stazice. Dok su starija djeca osmislila cijelu priču o stazici, patuljcima, zmaju u jezercetu koji riga vodu umjesto vatre i istu odglumila.
Naš vrt ćemo i dalje pratiti (rast biljaka), uređivati, proširivati i nadopunjavati u skladu sa godišnjim dobima i interesom djece za istu.