“Žabice” u čarobnom svijetu gljiva

U vrtiću „Mak“, u srednjoj skupini „Žabice“, kroz mjesec listopad posvetili smo se istraživanju i upoznavanju zanimljivog svijeta gljiva. Kroz niz edukativnih i zabavnih aktivnosti, djeca su naučila prepoznati različite gljive, otkrivala njihove posebnosti, te saznala koje su gljive jestive a koje nisu. Prvo smo gljive zajedno proučavali, razgovarali o njihovim dijelovima (klobuk, stručak,listići), a zatim su djeca pažljivo promatrala strukturu presjeka. Upotreba digitalnog mikroskopa Easi-scope za djecu je bio pravo otkriće! Kroz povećalo mikroskopa mogli su vidjeti sitne detalje i strukture gljiva. Na ovaj način, razvijali su koncentraciju i promatračke vještine. Istraživanje pod mikroskopom probudilo je kod njih znatiželju i interes za prirodu pa su, osim gljiva, mikroskop isprobali na lišću, voću i svojoj koži. Koristeći svjetlosni stol i povećala djeca su, kroz igru svjetla, primijetila razne detalje, od boja do tekstura i oblika gljive. Kroz pripovjedanje priče u slikama „Bubamara i gljiva“, razvijali smo razumijevanje slijeda događaja i poticali djecu da kroz slike izraze svoje ideje o priči. Uzbuđeno su sudjelovali u interpretaciji događaja, dijeleći svoja mišljenja o priči, čime su jačali svoju kreativnost i jezične vještine. U okviru likovnih aktivnosti djeca su imala priliku oblikovati gljive od glinamola. Modeliranje je bila odlična prilika za jačanje fine motorike i izražavanje vlastite mašte. Okušali smo se i u akvarel tehnici slikanja, kroz koju smo stvorili prekrasne ilustracije gljiva. Prepustili smo se slobodnom izražavanju koristeći nježnije tonove i nijanse boja. Sociemocionalna aktivnost „Gljiva u centru pažnje“ osmišljena je tako da svako dijete dobije priliku biti „gljiva u centru pažnje“. Djeca su izricala lijepe stvari o gljivi u centru, što je kod svakog djeteta jačalo osjećaj prihvaćenosti i vrijednosti. U predmatematičkoj aktivnosti djeca su svakoj gljivi pridruživala karticu s odgovarajućim brojem točkica.  Ova aktivnost potiče razumijevanje količine i brojenje te sposobnost uspoređivanja količina. U aktivnosti uspoređivanja veličina gljiva razvrstavali su gljive po visini i širini, od najmanje do najveće. Ova aktivnost potaknula ih je na promatranje i zaključivanje te razumijevanje pojma veličine. Nakon istraživanja gljiva u sobi dnevnog boravka, prebacili smo se na otvoreni prostor i započeli naše tjelesne aktivnosti u parku. Igra „Potraga za gljivama“ potaknula je djecu na istraživanje prirode. Hodali smo kroz park, tražeći skrivene gljive. Pronašli smo gljivu u travi pa smo ju proučavali i uvidjeli da raste u zemlji, na vlažnom tlu. Igra je bila posebno zabavna i dinamična. Gljiva je u mjesecu listopadu otvorila djeci vrata u čarobni svijet prirode, pomažući im da bolje razumiju važnost gljiva u eko sustavu i razvijaju odgovoran odnos prema prirodi. Povezali smo igru, istraživanje i učenje kroz aktivnosti koje su poticale znatiželju i kreativnost.

Skip to content